FANDOM

Zapewne już widzieliście, że z okazji rocznicowego numeru gazetki chciałam zrobić w Kąciku Fanonu sekcję z reklamami i polecajkami, ale jako że pomysł chyba nie przypadł Wam do gustu, bo zgłoszeń dostałam naprawdę niewiele, pomyślałam, że warto byłoby opisać działania, które miały związek z polecaniem i reklamowaniem opowiadań na wiki.

Na wstępie jeszcze dodam, że wszystkie te rzeczy z czasem umarły śmiercią naturalną, więc dziś już nie funkcjonują, choć rzecz jasna mogłyby, gdyby otrzymały odpowiednie zainteresowanie, którego, no cóż, nie mają. Najwyraźniej należą już do czasu przeszłego, ale ze względu na to, iż ten numer jest rocznicowy, możemy trochę powspominać. Zarówno te dalsze, jak i nieco bliższe teraźniejszości przedsięwzięcia. A chciałabym wspomnieć w sumie o trzech.

Na pierwszy ogień idą polecane opowiadania, dla których została utworzona specjalna strona, możliwa do znalezienia pod tym linkiem. Projekt ruszył w październiku 2016 roku i zakładał po prostu wypisanie na stronie opowiadań, które z jakiegoś powodu zostały uznane przez użytkowników za warte polecenia. Swego czasu, właśnie w 2016 roku, kiedy fanon rozwijał się najszybciej i rozrastał w zawrotnym tempie, pomysł cieszył się jako taką popularnością, dlatego też chciałam go nieco odgrzać, tu, w gazetce. Warto zauważyć, iż od zgłoszenia ostatniego opowiadania do chwili obecnej na Wikii pojawiło się mnóstwo nowych historii tworzonych najczęściej przez nowych użytkowników, którzy niejednokrotnie nie mają nawet pojęcia o istnieniu takiej strony i w ten sposób projekt odchodzi w zapomnienie, podobnie jak fanon – kiedyś serce Wikii, dziś już odwiedzany raczej rzadko. Na dodatek opowiadania zawarte na stronie są już raczej stare, a ich autorzy teraz mogą się pochwalić znacznie większymi umiejętnościami niż wówczas, dlatego też przypadkowa osoba, mająca akurat szczęście tam zajrzeć, może ocenić poziom fanonu na niższy niż jest on w rzeczywistości. Ogólnie mówiąc – całość jest już nieco nieaktualna. 

Tutaj się zatrzymam i, adekwatnie do tematu, umieszczę polecajki.

POLECANE OPOWIADANIA:

#1

  • Autor: SzygoraNysz
  • Tytuł: Złe Oko (wraz z kontynuacją – Ostatnie dzieło)
  • Krótki opis i uzasadnienie: Złe Oko jest pierwszym odcinkiem z serii, a opowiada o Alainie, nowym uczniu w klasie Marinette i Adriena. Chłopak staje się kolejną ofiarą akumy i jako Złe Oko usiłuje pokonać Biedronkę i Czarnego Kota. Kontynuacja zaś – Ostatnie dzieło – opisuje jego dalsze losy w Paryżu. Kolejny odcinek jest obecnie w przygotowaniu. Opowiadanie uważam za warte polecenia ze względu na interesującą fabułę, barwne opisy, zwłaszcza walk – ma się wrażenie, że naprawdę ogląda się kolejny epizod serialu – a także ciekawy humor. Na dodatek Alain jest postacią, z którą łatwo się utożsamić – sam w nowym miejscu, chcący zdobyć przyjaciół, zmagający się również z innymi problemami – i praktycznie od samego początku zdobywa sympatię czytelnika. Na dodatek autor jest bardzo otwarty na krytykę i z chęcią przyjmuje wszystkie dobre rady, co również, według mnie, jest na plus. Co prawda, seria nie jest idealna, lecz ideału znaleźć nie sposób, ale na pewno jest warta przeczytania. Odcinki nie są za długie, a czyta się bardzo przyjemnie. Polecam! 

Drugą sprawą jest reklamowanie opowiadań. Jak się można domyślić, taki pomysł również powstał, lecz nigdy do skutku nie doszedł. A powstał właściwie dlatego, że użytkownicy mieli tendencję do umieszczania komentarzy z zaproszeniami do swoich historii pod blogami innych osób. Administracja uznała takie coś za nie w porządku, bowiem komentarz powinien dotyczyć bloga, pod którym się znajduje, dlatego takie komentarze są teraz usuwane. Chyba że ktoś kulturalnie zaprosi do siebie, uprzednio wyrażając opinię na temat historii, którą przeczytał – takie komentarze są jak najbardziej w porządku. W każdym razie, pewna grupa osób dostrzegła, że użytkownicy lubią się reklamować i że oczywiście każdy chce ściągnąć do siebie jak największą ilość czytelników, toteż zaproponowała stworzenie strony z reklamami. Jednakże tak się niefortunnie złożyło, że między ową grupką a administracją doszło do sprzeczki, w wyniku której grupa ta opuściła Wikię. Pomysłu nikt nie przejął i ostatecznie strona z reklamami nigdy nie powstała. Z tego też powodu pomyślałam, że ciekawie byłoby umieścić coś takiego w gazetce.

REKLAMY OPOWIADAŃ:

#1

  • Autor: Akodone
  • Tytuł: Naturalny wróg
  • Opis: Aurélie Voler nigdy nie spodziewałaby się, że uderzenie piłką w zaakumowanego superzłoczyńcę pociągnie za sobą konsekwencje dużo gorsze niż utrata przytomności. W zamian dostaje kwami, które nie umie się zamknąć oraz najgorszy rok w swoim życiu, zwłaszcza gdy okazuje się, iż Władca Ciem nie jest jedynym zagrożeniem czyhającym na paryskich bohaterów. Wobec zła, z którym przyjdzie im się zmierzyć, problemy sercowe nie są już tak ważne. Na swoje nieszczęście Aurélie będzie musiała zmierzyć się i z jednym, i z drugim.
  • Parę słów od autorki i próba zachęty: W tym opowiadaniu nie znajdziesz całkowitej zgodności z serialem, a postaci kanonicznych to już nawet nie szukaj, bo Biedronka i Czarny Kot są w tym opku tak istotni jak mama Auguste'a w serialu. Oferuję za to mnóstwo wymyślonych postaci, własne miracula i koncepcję tego, skąd się wzięły, a także wszystko to, co wymyśli moja głowa. Wiem, że historia nie jest doskonała, a jak ktoś mi wytknie absurdy, to się załamuję i mówię, że nie będę dalej pisać, ale staram się nad tym panować i udoskonalać moje "pisarstwo". Kto wie, może akurat Tobie, czytelniku, spodobają się moje wypociny. Enjoy!

Rzecz numer trzy, czyli recenzje, stanowiące element tak zwanej Rewolucji Fanfikowej, która, jak pewnie łatwo zauważyć, nie udała się zbytnio. Została ogłoszona w styczniu tego roku, jednak idea umarła niemal równie szybko, jak się pojawiła – pomimo tego, że w naborze na recenzentów zgłosiło się dość sporo osób, różne przyczyny sprawiły, że ostatecznie został tylko jeden recenzent, który również zawiesił działalność ze względu na bardzo niewielkie zainteresowanie. Jednak jeśli kogoś ciekawiłby temat recenzji, tutaj można znaleźć dwie recenzje, zaś jeśli chodzi o ponowne tworzenie ich, to: jeżeli ktoś chce, by jego opowiadanie zostało zrecenzowane, może się zgłosić do SzygoryNysza, naszego ostatniego recenzenta (warto jednak mieć na uwadze, że nie są to recenzje profesjonalne, tylko amatorskie, lecz robione na poważnie, a nie na potoczny odwal), zaś jeśli ktoś chciałby recenzentem zostać, powinien skontaktować się z Sarkastyczną Kotką, bowiem to ona jest autorką pomysłu o Rewolucji Fanfikowej. Same recenzje na pewno sprawdziłyby się świetnie, gdyby nie to, że obecnie fanon jest raczej martwy. Ale kto wie, może jeszcze kiedyś odżyje? Wszystko zależy od użytkowników. 

Cóż, mam nadzieję, że spodobał Wam się taki powrót do dawniejszych, i tych mniej dawnych również, czasów. Być może zainteresowanie tego typu rzeczami, które są związane z naszym wikiowym fanonem, kiedyś wróci, a razem z nim powrócą do łask te wszystkie projekty, które obecnie nie działają. Być może również ktoś się skusi na opowiadania z polecajek i reklam. Zgłoszenia są tylko dwa, ale jeśli ktoś w późniejszym czasie zechce umieścić reklamę swojego opka w gazetce albo jakąś polecajkę, oczywiście znajdzie się ona w Kąciku Fanonu, bowiem uważam to za dobre urozmaicenie, a i może w ten sposób ktoś odkryje coś, co przypadnie mu do gustu.

W tym numerze to by było na tyle. Do następnego!